Categorie | Digitale Geletterdheid 4-12 jaar |
Groep | Groep 1-2, Groep 3 |
programmeren | |
Prijzen |
|
Beschikbaarheid | nog 2 beschikbaar |
Download | Toevoegen aan agenda |
Codeer met pijlen (vanaf 5 jaar)
Tegenwoordig kunnen kinderen al omgaan met codes voordat ze kunnen lezen! Maar te veel voor het scherm zitten vinden we niet de beste manier voor jonge kinderen om hier mee om te gaan. Vandaar dat deze 'unplugged' materialen ideaal zijn voor jonge kinderen om zich de principes van het programmeren spelenderwijs eigen te maken.
Als je later een robot wilt programmeren moet je iets weten van de taal die de robot verstaat. Eerst leer je dan ook decoderen om nadien te kunnen coderen. Door middel van pijlen stuur je een robot aan in een bepaalde richting. Voor 2 tot 6 spelers vanaf 5 jaar.
De houten kist met deksel bevat, 9 opdrachtkaarten, 36 kaartjes met pijlen, 3 controlekaarten en een handleiding.
Ontwikkelingsdoelen:
Rekenvaardigheden en denkontwikkeling.
Geeft leerlingen de kans op conceptueel inzicht en de transfer naar andere contexten te maken...dus interdisciplinair leren.